Több száz ember élete forgott kockán a világ legnagyobb széria-repülőgépének szerkezeti hibája miatt. Azóta kiderült: a konstrukció több megoldása is rossz. Úgy tűnik, az Airbus-óriással újabb Bábel-tornyot épített az emberiség.
A mindig magasabbra, többre, erősebbre, egyszóval a legjobbra törekvő gyártók figyelmét elkerülte a világ legnagyobb utasszállítóját magasba repítő hajtóművek konstrukciós hibája. A figyelmetlenség kis híján több száz ember halálát követelte. Az Airbus − több mint 500 utas szállítására alkalmas − A380-asának üzemeltetését több légitársaság is szünetelteti, ami nagyon rossz üzenet a géptípus iránt érdeklődőknek.
Annak ellenére, hogy az ausztrál Qantas légitársaság a napokban lecseréli a bűnös Rolls-Royce Trent 900-as hajtóműveket, majd újraindítja a problémás géptípust, félő, hogy a meghibásodások megrendíthetik a gyártóval szembeni bizalmat, és bedől a „repülő Bábel-torony”-projekt. Ez az Airbust a további megrendelések visszamondásával fenyegetheti, ami egyben visszavetheti az európai gazdaság fellendülését is, melyre pedig igen jó hatással volt eddig a világ legnagyobb utasszállítójára érkezett sok megrendelés.
A légitársaságok körében rendkívül népszerű szuperjumbó piaci megjelenésével úgy tűnt, az Airbus némi előnyre tehet szert az utasszállító-eladásokban fő rivális Boeing-gel szemben, amelynek gyáraiból kerültek ki az eddigi méretrekorder 747-esek.
A baj a Qantas egyik A380-asával történt, melynek november 4-én Szingapúrban kényszerleszállást kellett végrehajtania, miután motorhiba miatt az egyik hajtóműve leállt. Az első hírek még a gép lezuhanásáról szóltak, ezt azonban hamar cáfolták. A hajtóműben keletkezett robbanás következtében azonban a gép több része , így az egyik szárny is megsérült. Emellett a repülő több biztonsági és hidraulikus rendszere, fékei is sérültek, melyek következtében landolás után csak nagyon hosszú, 4000 méteres futótávolságon tudott megállni.
Másnap a Qantas egy más típusú, de szintén Rolls-Royce hajtóművekkel repülő gépe kényszerült visszafordulni Szingapúrba hasonló meghibásodás miatt. A leszállás során az utasok beszámolói szerint a hajtóműből lángok csaptak fel. Az újabb meghibásodás után az ausztrál légitársaság mind a hat A380-asát földre parancsolta, a vizsgálatok pedig megállapították, hogy a hajtóműben a megengedettnél nagyobb olajszivárgás okozta a baleseteket, melyek akár tragédiával is végződhettek volna. Ezután a Singapore Airlines és a Lufthansa is letiltotta Rolls-Royce motorokkal épült A380-asait.
A történtek hatására a Rolls-Royce részvényei azonnal zuhanni kezdtek. Az Airbust gyártó EADS (European Aeronautic, Defense and Space Cooperation) is bejelentette, hogy a felmerült problémák miatt késhetnek a jövőre ígért szállítások. Az Airbus idén várhatóan 22 db A380-as típust tud leszállítani, holott az eddigi 38 forgalomba állított gép mellett további 196-ra van megrendelése 17 különböző légitársaságtól. Szerződést kötöttek olyan óriásokkal, mint az Emirates társaság, mely egymaga 90 gépet rendelt.
A veszteglő és sérült szuperjumbókról készült és a világot bejárt képek semmiképp nem tesznek jót az európai gyártó terveinek , amely a Boeing háttérbe szorítására törekszik, és vetélytársával szembeni lemaradását sokéves tervezés és fejlesztés után az új, szenzációnak számító géptípussal akarja ledolgozni. Különösen rosszkor jött az Airbusnak ez a meghibásodás-sorozat, mivel a piaci helyzetben maradásért a feltörekvő kínai, brazil és kanadai repülőgépgyártással szemben is bizonyítania kell.