A Boeing fel akarja gyorsítani a 737-es utasszállító repülőgépek egyes fajtáinak felülvizsgálatát, mert a vártnál hamarabb kilyukadhat a törzsük.
Fel kell gyorsítani az anyagfáradásra utaló jelek keresését a Boeing 737 Classic repülőgépek törzsén, mert a gyártó várakozásainál hamarabb repedések keletkezhetnek a burkolaton - idézte az amerikai vállalat bejelentését a Bloomberg. A világ legnagyobb számban használatban lévő utasszállító repülőgépének e változatán csak 60 ezer úgynevezett felszállási ciklus után jelentkezhetnének ilyen hibák, ezzel szemben a múlt hét végén kényszerleszállást végrehajtott 15 éves gép kevesebb mint 40 ezer ilyen - a fel- és leszállást, illetve a kis magasságban végrehajtott repülést mérő - cikluson volt túl.
A Southwest Airlines járatának tetején majdnem egy méter hosszan szakadt fel a borítás (Napi Gazdaság, 2011. áprlisi 6.), az utasok oxigénmaszkok felvételével vészelték át a kényszerleszállást. A Boeing együtt dolgozik a légitársaságokkal, különösen azokra a gépekre kíváncsi, amelyek rövidebb utakon járnak, azaz a fel- és leszállás sűrűbben terheli meg a szerkezetüket.
Az USA-ban és Európában 175 repülőgépet érint az amerikai repülésügyi hatóságok sürgős felülvizsgálatot előíró határozata, ezek 737-300-as, -400-as és 500-as típusok, amelyek több mint 30 ezer felszállási ciklust teljesítettek. Emellett elővigyázatosságból gyakrabban, minden 500 óra után elvégzik a borítások ellenőrzését.
Európában a Lufthansa, a leginkább érintett cég, Amerikában a Southwesten kívül a US Airways. A német vállalat közölte, hogy a következő napokban, a rendszeres ellenőrzések részeként az anyagfáradás szempontjából is megvizsgálják gépeiket. Az eddigi ellenőrzések során nem tapasztaltak gondokat.