A négy évtizede gyártott 747-es egy újabb altípusát leplezte le a hétvégén a Boeing. A 8I már idén megkezdi a szolgálatot, de kérdéses, hogy be tudja-e fogni a nagyobb, hatékonyabb és már 3,5 éve közlekedő Airbus A380-at. Megrendelésből egyelőre nem sok érkezett.
Sokáig a Boeing 747-es volt a világ legnagyobb utasszállítója, a kétszintes gép a repüléstörténet egyik legszebb időszakában szállt fel először: 1969-ben méreteivel sokkolta a közönséget, és megteremtette a megfizethető interkontinentális közlekedést, pont abban az évben, amikor a leggyorsabb utasszállító, a Concorde is megtette első útját.
Nyugodt korszak
Aztán közel három évtizeden át nem történt semmi, az állóvizet az Airbus A380-as 2005-ös első repülése kavarta fel. Az európai repülőgyár óriása a 747-essel ellentétben nem csak az orrnál, hanem végig kétszintes, ötven százalékkal több helyet kínál, mint közvetlen konkurense, a Boeing 747-400, ráadásul 416 utas helyett 525-öt képes szállítani háromosztályos elrendezésben. A legfontosabb azonban az olcsóság: amikor az üzemanyagárak soha nem látott magasságokba törnek, óriási jelentősége van annak, hogy egy utasra vetítve mennyi kerozint éget el egy gép.