Hirdetés

Hírek a repülés világából

A repüléssel kapcsolatos cikkek gyűjteménye 2010. november 21-től.

Friss topikok

Reklám

Hirdetés

Vadonatúj Boeing 737-800 új generációs gépet állított szolgálatba a budapesti járaton a leeds-i központú Jet2.com. A brit diszkont légitársaság, amelynek gépei decembertől kezdve 90 %-os kihasználtsággal (ún. load factorral) közlekedtek, tegnaptól állította menetrendszerű üzembe a világ legnagyobb szériában gyártott utasgép-családjának, a Boeing 737-esnek a legújabb, 800-as szériájú gépét.

 

 

Budapesti idő szerint pontosan 16:59-kor, azaz hat perccel a menetrend szerinti érkezés előtt landolt a Ferihegyi repülőtér 13R futópályáján a brit Jet2.com diszkont légitársaság új utasszállító gépe. A Boeing 737-800-as a Jet2.com által megrendelt változatban összesen 189 kilenc utasnak biztosít ülőhelyet. Korábban a légitársaság a flotta régebbi, 737-300 Classic típusú gépeit használta, amelyek 148 utast szállítottak. A brit fapados légitársaság az egyre nagyobb utasigények miatt döntött úgy, hogy az első, idén rendszerbe állított nagyobb kapacitású gépet a budapesti járaton kezdi el üzemeltetni.

A leeds-i székhelyű Jet2.com eddig elsősorban az észak-angliai város és Budapest között közlekedtetett repülőgépet, áprilistól azonban megnyitja a skót főváros, Edinburgh és Ferihegy között is az új járatot. (Korábban a Ryanair ír fapados társaság működtetett Glasgow-Budapest járatot, de azt tavaly ősszel megszüntette)

Az előzetes tervek szerint eleinte heti négy alkalommal repül a Jet2.com gépe Edinburgh és Budapest között. A járat megnyitásáról hosszú időn át egyeztettek a Budapest Airport és a Jet2.com szakemberei, majd tárgyalások utolsó szakaszában a Magyar Turizmus Zrt. is hozzájárult a járatindításhoz a Légi Marketing Alap nyújtotta támogatási lehetőséggel.A Jet2.com Boeing 737-800-as gépe nemcsak több utast szállíthat, hanem korszerű, takarékos hajtóműveinek köszönhetően lényegesen kevesebb a káros anyag kibocsátása és jobb az utaskilométerre számított kerozin felhasználása is. A repülőgép szárnyvégére felszerelt áramlásterelő törővégeknek (ún. sharklet-eknek) köszönhetően pedig sikerült tovább csökkenteni a repülőgép légellenállását és ezzel további 1,5-2 %-kal csökkenteni az üzemanyag fogyasztást.

Címkék: repülőtér légitársaság repülőgép légiközlekedés jet2 boeing737

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://repuleshirek.blog.hu/api/trackback/id/tr632664690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása