Hirdetés

Hírek a repülés világából

A repüléssel kapcsolatos cikkek gyűjteménye 2010. november 21-től.

Friss topikok

Reklám

Hirdetés

A Csoport üzemi eredménye 876 millió euró. A nettó nyereség 1,1 milliárd euró. Minden üzleti szegmens pozitív üzemi eredménnyel zárta az évet. A részvényesek 60 eurocent osztalékra számíthatnak részvényenként.

A Lufthansa Csoport erős mérleggel zárta a 2010-es üzleti évet. A Csoport üzemi eredménye elérte a 876 millió eurót, ami több mint ötszörös növekedést jelent a tavalyi 130 millió euróhoz képest. A Csoport nettó nyeresége 1,1 milliárd euróra emelkedett, ami 1,2 milliárddal magasabb az előző évinél. Ez a szám tartalmaz egy kb. 400 millió euró értékű egyszeri pozitív adóhatást a Catering üzletág pénzügyi átszervezéséből eredően. A Csoportnak tehát az év közepén vártnál jobban sikerült ellensúlyoznia olyan rendkívüli események eredményre gyakorolt negatív hatását, mint a kemény téli időjárás januárban és decemberben, a pilóták sztrájkja vagy az izlandi vulkánkitörés miatti légtérzár. Ez a nemzetközi utas- és teherforgalom iránti kereslet és az értékesítés felfutása mellett főként a Csoport üzleti szegmenseit érintő költségtakarékossági intézkedések sikeres végrehajtásának, valamint a Passenger Airline Groupon belüli szinergialehetőségek kiaknázásnak köszönhető. Mindegyik üzleti szegmens pozitív üzemi eredménnyel járult hozzá a Csoport jó eredményéhez. A Lufthansa részvényeseit is részesíteni kívánja a sikerben, ezért részvényenként 60 eurocent osztalék fizetését tervezi. Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója eseménydús és kihívásokkal teli, ugyanakkor sikeres évként jellemezte 2010-et. Az év egészére vonatkozó számokról elmondta: „Elégedettek lehetünk az eredménnyel, amely igazolja, hogy tanultunk a múlt válságaiból. Megőriztük rugalmasságunkat a pénzügyek és a működés terén, kitartottunk a hagyományosan fegyelmezett költséggazdálkodás mellett, és meggyőző teljesítményt produkáltunk az elmúlt évben. Ez nem kisrészt a dolgozóink és a vezetőség által a földön és levegőben nyújtott kiváló csapatteljesítménynek köszönhető. És ami a legfontosabb: a Lufthansa növelte előnyét versenytársaihoz képest. Ez büszkeséggel tölt el bennünket, és még jobb teljesítményre sarkall 2011-ben."

Az elmúlt üzleti évben a Lufthansa Csoport legnagyobb üzleti szegmense, a Passenger Airline Group számára különösen előnyös volt a nagy távolságú járatok iránti kereslet helyreállása és a szervezeten belüli szinergialehetőségek kiaknázása. A 436 millió eurós üzemi eredményben komoly szerepe volt a Lufthansa Passenger Airlinesnak, amely 382 millió euró üzemi eredményt produkált. Az előző évben ez a cég még 107 millió euró üzemi veszteségről számolt be. Az eredmény javulásához hozzájárultak az olyan költségcsökkentő intézkedések, mint például az 50 üléses flotta kivezetése, amire a Climb 2011 program keretében került sor. A Lufthansa Passenger Airlines az év végéig terv szerint folytatja a Climb 2011 program végrehajtását. Az új első osztályú szolgáltatást nyújtó, négy új A380 üzembe állítása, az Európán belüli utakon bevezetett új kabin, valamint a „Flynet" fedélzeti internet-szolgáltatás újraindítása csupán néhány példa azokra a beruházásokra, amelyeket a Lufthansa fedélzeti és földi termékei fejlesztése érdekében hajtott végre az elmúlt évben. A Passenger Airline Group eredménye tartalmazza az Austrian Airlines 66 millió eurós és a British Midland 145 millió eurós üzemi veszteségét. Mindkét légitársaság ezután is következetesen tartja magát az elindított átszervezési programhoz. A Germanwings tovább növekedett, de az elmúlt év egyszeri rendkívüli eseményei itt is 39 millió üzemi veszteséget eredményeztek.

A Lufthansa Cargo növelte légi forgalomból származó árbevételét, és a szigorú költséggazdálkodás, a magasabb árak, valamint a jó versenypozíció előnyeit hasznosítva, az átlagosnál nagyobb sikert ért el a gazdaság talpra állásának köszönhetően. A vállalat rekordszintű, 310 millió eurós üzemi eredménnyel zárta az évet. Amint az várható volt, a MRO szegmens később érezte a gazdasági kilábalás hatását, mint a Csoport többi része. A Lufthansa Technik az év elején jelentkező árbevétel-visszaesés ellenére 268 millió euró üzemi eredményt ért el éves szinten. Az IT Services szegmens szintén 10 millió euró üzemi eredményt jelentett, míg a Lufthansa Systems csupán részben tudta ellensúlyozni a szegmens árbevétel-csökkenését. A vállalat célja ennek fényében az árbevétel és az eredmény fenntartható növekedésének elérése az „LSY Now!" programmal. A Catering szegmensen belül az LSG Skychefs 76 millió euróra javította üzemi eredményét.

A Lufthansa Csoport vezetősége bizakodva tekint a folyó üzleti évben várható gazdasági növekedés elé. A vállalat arra számít, hogy az idén tovább növeli árbevételét, üzemi eredményét, és a dolgok jelenlegi állása szerint ezúttal az osztalékfizetés feltételeit is sikerül teljesítenie. Christoph Franz hangsúlyozta: „2011 sem lesz sétarepülés. A verseny szele egyre erősebben fúj az európai, valamint a nagy távolságú ázsiai és amerikai útvonalakon. A német légi közlekedési adó érzékenyen érint a német és európai légitársaságokat, csakúgy mint utasaikat. Az üzemanyagárak rekordmagasságban szárnyalnak. És mi sem vagyunk immunisak a politikai zavargások, a terroristatámadások és a természeti katasztrófák következményeivel szemben. A Lufthansa Csoport ezekkel a kihívásokkal szembeszállva, 2011-ben is folytatja sikeres működését. Hiszen az elmúlt év ékesen bizonyította, hogy rendelkezünk az ehhez szükséges szakértelemmel." A társaság arra számít, hogy árbevétele és eredménye tovább javul 2012-ben. Ehhez azonban valóra kell válniuk a gazdaság bővülésére vonatkozó előjelzéseknek, és az is fontos, hogy a Csoport üzletmenetét ne érintse aránytalanul nagy mértékben az üzemanyagárak jelentős emelkedése vagy más, előre nem látható esemény.

2010 egészére vonatkozó adatok

A Lufthansa Csoport 27,3 milliárd euró árbevételt ért el 2010-ben, ami 22,6 százalékkal magasabb az előző évinél. A légi forgalomból származó árbevétel 26,5 százalékkal, 22,3 milliárd euróra nőtt. A vizsgált időszakban a Csoport működésből származó bevétel összesen 20,4 százalékkal, 30,1 milliárd euróra emelkedett. A konszolidációs hatásokat nem tartalmazó, korrigált növekedési arányszámok a következők: 14,4% (árbevétel), 16,2% (forgalmi árbevétel) és 12,6% (működésből származó bevétel).

A működési kiadások összege 16,7 százalékkal, 28,9 milliárd euróra nőtt az év során. A konszolidációs hatások mellett ennek egyik lényeges oka volt az üzemanyagköltség, ami 1,5 milliárd euróval összesen 5,2 milliárd euróra emelkedett. Ez árban és volumenben is 41,5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A díjak és illetékek összege 21,8 százalékkal meghaladta az előző év szintjét.

A Lufthansa Csoport 876 millió euró üzemi eredményt jelentett az év egészére, ami 746 millió euróval magasabb, mint egy évvel korábban. A nettó eredmény 1,1 milliárd euró - míg tavaly a társaság 34 millió nettó veszteségről számolt be.

A Lufthansa beruházási költségei 2,3 milliárd eurót tettek ki a vizsgált időszakban. Ebből 2 milliárd eurót a flotta bővítésére és modernizálására fordítottak. A működési cash flow 3,1 milliárd euró, a szabad készpénzállomány (a működési cash flow nettó beruházásokkal csökkentett értéke) pedig 1,6 milliárd euró volt. Az év zárásakor 1,6 milliárd eurónak felelt meg a Csoport nettó adóssága. A 2009 végi számhoz képest a Csoport tőkeellátottsága 23,5 százalékról 28,4 százalékra javult az üzleti és portfólió-vonatkozású intézkedések pozitív hatása nyomán.

Címkék: lufthansa légitársaság légiközlekedés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://repuleshirek.blog.hu/api/trackback/id/tr552758269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása