Hirdetés

Hírek a repülés világából

A repüléssel kapcsolatos cikkek gyűjteménye 2010. november 21-től.

Friss topikok

Reklám

Hirdetés

A kecskeméti MH 59 Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis MiG-29-es vadászgépei 2010. december 7-én utoljára repültek kötelékben. Ezzel lezárult a típus 17 éves magyarországi története. Ötrészes sorozatban emlékezünk meg a levegő királyáról.

– Öreg bútordarab vagyok már a légierőben – vallja magáról Zsámboki Tibor ezredes. A kecskeméti MH 59 Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis megbízott parancsnoka mondott búcsú beszédet a MIG-29-es kötelék utolsó leszállását követően. A sors különös pikantériája, hogy éppen ezen a napon teljesítette a 2500. repült óráját, amit különböző sugárhajtású vadászrepülőgépeken teljesített.

– Soha nem felejtem a napot, amikor 2001. februárjában először szálltam fel egy MIG 29-essel. Mindjárt lenyűgözött az a hihetetlen erő, ami ebbe a masinában dolgozik. Ráadásul olyan manőverező képességgel rendelkezik, amire csak nagyon kevés vadászgép típus képes. Minden slamasztikából ki lehet vele kerülni. Nem tudom elképzelni azt a szituációt, hogy bajba kerülhetek, amíg működnek a hajtóművek. Sőt, elég ha csak az egyik működik – beszél a Fulcrummal való kapcsolatáról az ezredes. Megtudjuk, a rádió meghibásodásnál komolyabb problémája soha nem is akadt ezen a gépen. Bár olyanra emlékszik, hogy leszállás után derült ki a baj. – Elfolyt a hidraulikám, percek választottak el attól, hogy a repülőgép kormányozhatatlanná váljék. De ebből a levegőben nem éreztem semmit, a műszerek nem jeleztek meghibásodást. Csak akkor derült ki, amikor leszálltam és láttam egy nagy tócsát a stabilizátor alatt – meséli.

A cikk itt folytatódik.

Címkék: katonai mig

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://repuleshirek.blog.hu/api/trackback/id/tr482536730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása