A katari székhelyű Qatar Airways hétfőn indította budapesti járatát és a légitársaság vezérigazgatója szerint máris kapacitásbővítésre készül Ferihegyen. A tervek szerint ősztől már naponta lesz járat Budapest és Doha között.
Hétfőn landolt a budapesti Ferihegyi repülőtéren a katari székhelyű Qatar Airways első menetrendszerinti járata, amely a magyar fővárost köti össze Dohával. Akbar Al Baker a budapesti járatnyitásról tartott sajtótájékoztatón elmondta, a gépek töltöttsége (load factor) jelenleg is nagyon magas, és további bővülésre számítanak, pontos számot azonban nem mondott. A heti négy járatot szeptembertől napi járatok váltják fel, és tervbe vették a széles törzsű gépek forgalomba állítását is a Budapest-Doha között. Szeptembertől közvetlen járat lehet Budapest és Doha között, a gépek nem fognak megállni Bukarest - Henri Coanda repülőtéren. Jelenleg a megállóra azért van szükség, mert a gyors terjeszkedéshez képest nincs elegendő repülőgépe a cégnek, így a két várost egy járatban kell összekötni.
A légitársaság 2010-ben 10 új járatot indított, és idén a budapesti mellett másik három városba indítanak járatokat. A már meglévő hálózat jelentős részén vagy a járatszámokat növelik, vagy nagyobb géptípussal repülik az útvonalat.
A cégcsoport jövőjével kapcsolatban a vezérigazgató elmondta: 2013-ra 120 úti célt kínál majd a légitársaság, ezt 120 géppel repülik majd, illetve 200 repülőre van megrendelés 40 milliárd dollár értékben. A vezérigazgató elmondta, hogy azért van szükség az útvonalhálózathoz képest jóval több repülőgépre, mert a Qatar flottájában nem lehet 5 évesnél idősebb repülőgép. Akbar-el Baker elmondta, hogy ez a kor a repülőgépek esetében még vadonatúj kategóriának számít, ezért az így leselejtezett gépet a Qatar Group saját lízingcége továbbadja olyan légitársaságoknak, amelyek nem engedhetik meg maguknak új gépek vásárlását.
A sajtótájékoztatót követően Akbar el Baker rövid interjút adott az [origo]-nak, amelyben elmondta, nem gondolja, hogy a budapesti járat eleve hátrányból indulna a már régóta üzemelő bécsi járattal. A Qatar Airways célja, hogy a régió lehető legtöbb országában megjelenjen és közvetlen járatokat üzemeltessen Dohába.
Akbar-el Baker szerint a Qatar Airways célja nem elsősorban az, hogy olcsó repülőjegyekkel árasszák el a piacot, hanem a minőségi fedélzeti szolgáltatás fenntartása és, hogy a magyar utazóközönség számára is elérhetővé váljanak a cég ötcsillagos szolgáltatásai. Az új járat nemcsak arra ad lehetőséget, hogy a magyar turisták megismerjék Katart, hanem hogy a tehetős katariak más nyugaté-európai város helyett Budapesten költsék el pénzüket.
A sajtótájékoztatón bemutatták az épülő új dohai nemzetközi repülőtér látványterveit. A 14,5 milliárd dolláros beruházás 2015-re készül el teljesen. A tengerre épített, két kifutópályával rendelkező légikikötő a világ legmodernebb repülőtere lesz VIP terminállal, luxusszállodával, a business és az első osztály utasainak szánt Spa-val. Az első fázisban, 2012-ere elkészülő terminál évente 24 millió utast tud majd kiszolgálni. A dohai székhelyű, 1994-ben alapított Qatar Airways egyike a világ hat, öt csillagos légitársaságának. Flottája nagyobb részben Airbusokból áll, a 94 gép átlagos életkora 4,2 év. A cégnek rendelése van további 182 gépre, többek között 80, még fejlesztés alatt lévő Airbus A350s-re, 60, szintén fejlesztés alatt lévő Boeing 787-esre, valamint 5 darabot rendeltek a világ legnagyobb utasszállító gépéből, az Airbus A380-ból. A Qatar összesen mintegy 16 ezer embernek ad munkát. A Budapest Airport júniusban jelentette be, hogy a Qatar Airways járatot indít Ferihegy és Doha között.