A Google nem rég bejelentette, hogy megállapodott a repülőutakkal foglalkozó ITA Software megvásárlásáról: 700 000 000$-ért került a birtokába.
A Google az ITA Software felvásárlásával egy új, egyszerűbb megoldást kínál az utazó közönségnek, hogy könnyebben megtalálják a repülési információkat az Interneten, ami várhatóan több felhasználót fog rávenni, hogy Interneten vásárolják meg a repülőjegyüket.
A felvásárlás előnyt jelent az utasoknak, a légitársaságoknak és az Internetes utazási irodáknak, az emberek könnyebben összehasonlítják az üzleti járatokat és a légi viteldíjat, valamint több potenciális vásárlót eredményez a légi társaságoknak és az online utazási irodáknak. A Google nem fogja meghatározni a repülőjegy árakat és nem tervezi, hogy repülőjegyeket fog árusítani.
Mivel jelenleg a Google nem versenyzik az ITA Softwarerel, nem fog megváltozni a piaci részesedés. A Google tiszteletben fogja tartani az eddigi megállapodásokat, és örömmel szereznek új partnereket!
A felvásárlásnak nagyon egyszerű oka van: az ITA segíteni fog abban, hogy jobb szolgáltatást nyújtsanak a felhasználóknak. Ha valaki rákeres a San Fransiscoból Londonba érkező járatokra, nem csak tíz kék linket lásson-hanem pontos repülési időket és jegyárakat- úgy ahogy a versenytársaik is teszik. Már kísérleteztek hasonló megoldásokkal különféle helyeken.Például márciusban elkezdték megjeleníteni a hotel árakat a Google Maps-en - olyan információkkal bővítették a szoftvert, melyek nem csak utazások és költségek megtervezését teszik könnyebbé a felhasználóknak, hanem az oldal a legjobbak közé kerül be azzal, hogy direkt linkek vannak utazási irodák és hotelek honlapjára.
A Google tiszteletben tartja a kritikusok véleményét, de néhány dolgot tisztázni szeretne:
Állítás: Az üzlet magasabb árakat és kisebb választékot fog eredményezni.
Tény: Az ITA és a Google nem versenytársak, így nem lesz kisebb a választék a fogyasztók számára. Az ITA nem emelte a jegyárakat vagy a jegy-eladások számát, csak pusztán megvizsgálta az ülőhelyek elérhetőségének és a díjakat, amiket a légitársaságok határoznak meg, és gondoskodik róla, hogy a weboldalak mindig frissítsék ezeket. Szóval megalapozatlan, hogy miért eredményezne magasabb árakat a felvásárlás. Valójában az ITA bekebelezésétől azt remélik, hogy létrejön egy repülés-összehasonlító eszköz, ami könnyebbé teszi az embereknek az árak összevetését, és megtalálják a lehető legjobb ajánlatot.
Állítás: Az ITA működteti a legnépszerűbb utazási oldalakat
Tény: Az ITA QPX eszköze számos weboldalt működtet; a három legnépszerűbb utazási oldal az Egyesült Államokban (az Expedia, a Priceline és a Travelicity) használja az ITA által biztosított adatokat. Az elmúlt pár hónapban más utazási cégek felhívták a figyelmet az ITA alternatíváira. A Kayak vezérigazgatója az Expedia Best Fare Search szolgáltatását "nagyszerűnek" tartja, és a Continental Airlines is megjegyezte, hogy számos belső és külső alternatívája van az ITA-nak.
Állítás: A Google fogja kiválasztani az online utazási szolgálatások nyerteseit és veszteseit
Tény: A Google célja, hogy létrehozzon olyan eszközöket, amelyek a légitársaságok és az online utazási irodák honlapjára irányítják a forgalmat, ahol az utazó közönség megvásárolhatja a jegyét. Meggyőződésük, hogy a felhasználóknak több és jobb lehetőséget kell adni repülőjáratok keresésére az Interneten, ez több embert bátorít, hogy az Interneten keresztül intézzék a vásárlást. A Google nem tervezi, hogy közvetlenül fog repülőjegyeket árulni.
Állítás: A Google-nek nem kellene megvásárolnia az ITA-t, elég lenne licenszelnie az adatait
Tény: Úgy gondolják, hogy sokkal több fontos újítást és nagyobb áttöréseket érhetnek el az Internetes repülőjárat-keresésben, ha a Google tudását kombinálják az ITA mérnökeinek a szakértelmével, mintha csak megvásárolnák az ITA-tól az adatokat.
Állítás: A megállapodás visszaveti az online utazás keresés fejlődését
Tény: Épp ellenkezőleg! Manapság frusztráló lehet megtalálni a legjobb repülő árakat, és két város közti útvonal a szó szoros értelmében több ezer különböző lehetőséget tartalmaz. Az árak és az elérhetőségek pedig folyamatosan változnak. Biztosak benne, hogy az ITA tapasztalata és a Google technológiája jó párost fog alkotni és nagyszerű fejlesztéseket fognak véghez vinni a repülési-keresésben.