Hirdetés

Hírek a repülés világából

A repüléssel kapcsolatos cikkek gyűjteménye 2010. november 21-től.

Friss topikok

Reklám

Hirdetés

 A légiközlekedés egyik legfőbb problémája a repülőgépek súlya. Ugyanis minél nehezebb egy repülőgép annál több üzemanyagot fogyaszt, vagy a másik oldalról nézve minél nagyobb a repülőgépek önsúlya, annál kisebb hasznos terhet képes szállítani. Többek között ez a probléma sarkalta a Lufthansa légitársaságot arra, hogy átalakítsa rövid- és középtávú repülőgépeinek utaskabinját.


Még december közepén Frankfurtban mutatta be a német légitársaság új rövid- és középtávú kabinkoncepcióját, aminek leginnovatívabb elemét az új Recaro ülések jelentik.
Az új ülések bevezetésével - géptípustól függően -  5-700 kilogrammnyi súlycsökkenést tudtak elérni, annak ellenére is, hogy közben az ülőhelyek számát növelték, és az ülések közötti lábtér így sem csökkent. Ez azt jelenti, hogy a gépek károsanyag kibocsátása 3%-kal csökkenhet anélkül, hogy az utasok komfort érzete rosszabb lenne. Sőt, tapasztalatunk szerint az új ülések még kényelmesebbek, és ergonómiailag sokkal jobban átgondoltak régi társaiknál.
 A 170 millió Eurós "Europakabin" névre hallgató projekt talán legnagyobb kihívása a 180 Boeing és Airbus repülőgép átszékezése. Az ütemterv szerint a 32000 új széket a Lufthansa Technik bázisain (így Budapesten is) a repülőgépek egyébként is esedékes éves nagyjavításakor (C-check) fogják kicserélni 2011 végéig. Ekkor nem csak az "újrabútorozásra" kerül sor, hanem az utaskabin burkolatait és más elemeit is modernizálják, míg a 737-es gépcsalád Classic változatainál az ülések feletti csomagtárolót megnagyobbítják és a kabinvilágítást is korszerűsítik.
Az új kabin hangulata összességében nagyon kellemes fiatalos, ami talán annak is köszönhető, hogy a Lufthansa már a fejlesztébe is bevonta törzsustasait, akik véleményükkel, ötleteikkel segítették a Recaro fejlesztő csapatát.
Az új ülések sikerét egyébként az is mutatja, hogy a szintén Lufthansa-csoporethoz tartozó Austrian Airlines is bevásárolt belőlük, és még idén elkezdik a piros-fehér gépek átszékezését is.
És, ha úgy éreznék, hogy a régi -szintén Recaro- szürke-sárga marhabőr borítású ülések a szívünkhöz nőttek, keressék meg a Lufthansát, mert egészen jó áron juthatnak hozzá egy-egy "leselejtezett" üléssorhoz. És, hogy mit kezdhetünk vele? Az alábbi videó ebben is segítséget nyújt.
 

Címkék: lufthansa légitársaság légiközlekedés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://repuleshirek.blog.hu/api/trackback/id/tr142573294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása