Bár nem tudni pontosan mikor, de az Új Széchenyi tervben (ÚSZT) megfogalmazott tervek szerint, kötött pályás, ütemes menetrendű közlekedési kapcsolat kialakítása a cél a Ferihegyi reptér és Budapest között, írja a Napi Gazdaság. A korábban Demján Sándor nevéhez kötött grandiózus infrastrukturális fejlesztést a legújabb elképzelések szerint kínai-magyar együttműködésben valósítanák meg, melynek lehetőségét egy közös munkacsoport vizsgálja.
Azzal kapcsolatban, hogy a budapesti nemzetközi repülőtér megközelíthetőségének bővülnie kell teljes az egyetértés, hiszen a jelenleg évi 8-10 millió utas egyelőre csak közúton tudja megközelíteni a 2-es terminált, mégpedig vagy BKV-val, vagy minibusszal, vagy taxival, vagy mostanság újra közvetlen buszjárattal. A kényelmes, és gyors belvárosi megközelítés pedig kötött pályás fejlesztéssel oldható meg a leghatékonyabban.
Egyes magyarázatok szerint, eddig azért maradt el a fejlesztés, mert Ferihegy utasforgalma nem növekedett robbanásszerűen az elmúlt években, ami kockázatossá teszi egy ekkora beruházás gyors megtérülését. Az ÚSZT kapcsán készült dokumentumban a kormányzat hozzáteszi, hogy Budapest jelenleg nemcsak, hogy nem regionális légi közlekedési központ, de regionális transzfer illetve kiegészítő központ szerepe is megkérdőjelezhető.
Az okokat a működtetési jogok privatizációjában, a tranzitlehetőségek korlátozottságában, a reptér