Tovább folynak a tárgyalások a Maros Megyei Tanács és a Wizz Air között azt követően, hogy elmaradt a szerződés péntekre tervezett ünnepélyes aláírása.
Nem írta alá az együttműködési szerződést a Wizz Air a Maros megyei önkormányzattal és a fennhatósága alatt lévő vidrátszegi Transilvania Nemzetközi Repülőtérrel. Pedig a házigazdák mindent előkészítettek, ami a péntek délelőtti ünnepélyes ceremóniához illett. Az eseményre igyekező újságírókat a magyarországi fapados légitársaság illetékesei az ünnepi momentum előtt szűk húsz perccel értesítették, hogy ők nem vesznek részt a Kultúrpalota Tükörtermében sorra kerülő rendezvényen. Ugyanezt tette a másik fél is, a megyei tanács és a röptér vezetősége, csakhogy a kezdésnek beharangozott 11 óra után 17 perccel. A vetítőgépet lekapcsolták, a vásznat összetekerték és mindenkitől elnézést kértek.Nem dőlt dugába a terv
Annyit sikerült megtudni: az ünnepélyes időpontig a feleknek nem sikerült megegyezniük a feltételeket illetően. „Nem dőlt dugába a terv, csak még időre, egy hétre, legtöbb tíz napra van szükség ahhoz, hogy megegyezzünk. A megyei önkormányzatnak és a keretében működő turisztikai egyesületnek mindössze egy-két jogi kérdést kell tisztáznia, utána aláírhatjuk a szerződést” – nyilatkozta Lokodi Edit Emőke tanácselnök, aki fél 12-kor éppen a magyarországi céggel tárgyalt. Az önkormányzat vezetője nem volt hajlandó kitérni arra, hogy a felek miért kerültek ilyen nevetséges helyzetbe. Lokodi cáfolta azt a hírt, hogy a repülőtér vezetősége nem tett volna eleget a Wizz Air által támasztott igényeknek. Kérdésünkre, hogy miért mondták vissza, vagy, jobbik esetben, miért halasztották el a péntekre beharangozott szerződés-aláírást, a Wizz Air képviselői sem voltak hajlandók válaszolni.
Függőben maradt az a kérdés is, hogy milyen új kínálattal rukkolt elő a magyar fél. „Terjeszkedési terveinkről megbeszéléseket folytattunk a repülőtér vezetőségével. Mindaddig kénytelenek vagyunk a bejelentésekkel várni, amíg a röptér illetékesei nem véglegesítik a szerződést” – reagált feltett kérdéseinkre elküldött válaszában Dankovics Attila, a cég kommunikációs igazgatója. Csegzi Sándor, Marosvásárhely alpolgármestere sem tudott többet mondani, mint kifejtette, a történtek őt is meglepték. Az eseményre induló városvezetőt az ajtóból fordították vissza azzal a magyarázattal, hogy a protokollum megkötése még nem aktuális.
A pénz miatt költöztek
Közben a Wizz Air honlapjára – a budapesti légi járaton kívül – már felkerült a március 28-án induló új, Marosvásárhely–London-vonal is, amelyre sokan váltottak jegyet. Információink szerint a pénteki, eredetileg utolsónak szánt tárgyaláson a Váradi József üzletember által alapított és a Vecsésen bejegyzett cég olyan anyagi követelésekkel rukkolt elő, amelyekre Lokodi Edit Emőke képtelen volt kapásból rábólintani.
A fapados járatokat üzemeltető társaság nem első ízben hozza kényszerhelyzetbe a marosvásárhelyi illetékeseket. Három évvel ezelőtt – a Vidrátszeg fölött lebegő állandó ködre hivatkozva – a Wizz Air már faképnél hagyta a Transilvania repülőteret. Alig néhány nap múlva aztán kiderült, hogy a légitársaság anyagi megfontolásból helyezte át járatait a kolozsvári légikikötőbe.